آرشانآرشان، تا این لحظه: 12 سال و 20 روز سن داره

یادداشت های کودکی

نقاشی با مواد خوراکی

1392/6/2 20:54
نویسنده : زیبا
965 بازدید
اشتراک گذاری
  • چند قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی در داخل کیسه بریزید. هوای آن را بگیرید. در آن را محکم ببندید و کیسه را صاف روی میز قرار دهید به گونه ای که سس در تمامی کیسه پخش شود. از کودک بخواهید با انگشت خود روی کیسه نقاشی کند.
  • با چکاندن چند قطره از رنگ های خوراکی تهیه شده از شاتوت و یا لبو و یا ... درون یک کاسه ماست چکیده می توانید رنگ های مناسب و بی خطری برای کودکان کم سن و سال تر فراهم کنید.
  • با در اختیار قرار دادن رنگ های خوراکی مجاز که دارای منشا گیاهی و سالمند به کودک اجازه دهید غذای خود را رنگ کند. برای مثال : خاگینه را به رنگ آبی درآورد. شیر داخل لیوان را رنگ کند. قبل از برشته کردن نان آن را رنگ کند.
  • با کمک هم مجسمه ها یی از پوره سیب زمینی بسازید و از کودک بخواهید با یک قلموی نو و مقداری رنگ خوراکی مجسمه ها را رنگ آمیزی کند.
  • کودک نیز می تواند با استفاده از انواع خامه ها ( شکلاتی ـ توت فرنگی ـ عسلی ) روی سطح کیکهای خانگی را نقاشی کند
  •  
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

بهار مامانه برسام
3 شهریور 92 1:42
عزیزم هزار ماشالله چه گل پسملی داری خدا حفظش کنه براش اسپند دود کن مامان مهربونش با آرزوی بهترین ها برای شما
مامان آرین
3 شهریور 92 13:46
سلام زیبا جان ممنونم عزیزم از پاسخت.کاملا با شما موافقم اما همه اینطور فکر نمیکنند متاسفانه اینروزها همه علامه دهر شدند وصاحب نظر اونم کاشکی وقتی نظرشون رو تحمیل میکنند قدرت وپذیرش شنیدن حرف طرف مقابل رو هم داشته باشند اما تجربه نشون داده بحث یا عده ای بیفایدست باید سکوت کرد وکار خودمون رو انجام بدیم.فقط دوست دارم بدونند منم مادرم .علامه هم نیستم خیلی موارد رو تازه تجربه میکنم وفرصت میخام تا در موردش اطلاع کسب کنم اما این اجازه که داده نمیشه هیچ تازه با اطلاعات غلط ومصرانه من مادر رو دچار سردرگمی وشاید هم در لحظه نگرانی میکنند متاسفانه. بازم تشکر میکنم خیلی آروم شدم
محیامامان دینا
4 شهریور 92 9:58
جالب بود.درست میکنم